QURAN dan TerJemahan ~ PerHatikan Pesanan Allah dlm KiTabNya ini

AL QURAN

Listen to Quran
~*~*~*Al-Quran OnLine

24 June, 2011

TABUNG ANAK-ANAK YATIM PALESTIN TABUNG ANAK-ANAK YATIM PALESTIN

TABUNG ANAK-ANAK YATIM PALESTIN
TABUNG
ANAK-ANAK YATIM PALESTIN



~*~

~*~


“Mereka bertanya kepadamu (Muhammad)
tentang apa yang harus mereka infakkan
katakanlah
“Harta apa sahaja yang kalian infakkan
hendaknya diperuntukan bagi kedua orang
tua, kerabat, ANAK YATIM, orang miskin,
orang dalam perjalanan. Dan kebaikan apa
sahaja yang kalian kerjakan, maka
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui
(Al-Baqarah 2:215)

Tabung ANAK-ANAK YATIM Palestin di-tubuhkan oleh AQSA SYARIF dengan ker-jasama Takaful for Child Welfare (TAKAFUL), Lubnan.
Penaja boleh terdiri daripada orang perseoran-gan, kumpulan individu atau organisasi. Penaja akan diberikan maklumat tentang ANAK YATIM yang ditaja seperti nama, umur, jantina dan perkembangan anak-anak tersebut. Penaja juga akan mendapat gambar ANAK YATIM.
Jumlah sumbangan yang diperlukan un-tuk seorang ANAK YATIM ialah RM2040.00 setahun. Sumbangan ini boleh dibayar sekali gus atau secara beransur-ansur. Ansuran untuk setiap bulan ialah sebanyak RM 170.00.
Sila hubungi kami untuk mendapatkan
keterangan lanjut di talian
TEL: 03-87334636 /
FAX: 03-87349636
Email: admin@aqsasyarif.org.my
Laman web: www.aqsasyarif.org.my
http://www.aqsasyarif.org.my/files/BrochureAYP.pdf

Pendeta Yahudi 'HALAL'kan Bunuh Wanita & Kanak-Kanak - Berita Harian

GAZA: Laporan sebuah akhbar Arab Saudi, Al Watan, mendedahkan pendeta Yahudi mengeluarkan kenyataan agama membolehkan wanita dan kanak-kanak Palestin dibunuh dan mengampunkan setiap penduduk Yahudi yang melakukan jenayah itu.

Menurut akhbar berkenaan, pendeta berkata, tindakan pembunuhan beramai-ramai oleh rejim Zionis di Semenanjung Gaza selari dengan ajaran Yahudi menganggap pembunuhan itu sebagai 'hukuman besar ke atas musuh.'

Ia juga menyebut salah seorang pendeta mengeluarkan kenyataan bahawa tiada masalah dalam menghapuskan penduduk Palestin tidak kira walau sejuta orang atau lebih dibunuh oleh tentera Zionis.

Memetik kenyataan daripada Book of Geneses, pendeta Mordachi Elyaho, menghantar risalah mingguan kepada Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert, mengandungi artikel membolehkan Yahudi melaksanakan idea hukuman besar-besaran ke atas musuh selari dengan etika perang dalam kitab Taurat.

"Standard ini boleh dilaksanakan kepada kes Gaza sebagai semua penduduk wilayah itu bertanggungjawab kerana tidak melakukan apa-apa untuk menghalang bedilan roket Briged Qassam," kata Elyaho dalam suratnya kepada Olmert sambil mendesak beliau meneruskan serangan ke atas penduduk Palestin kerana "menghapuskan penduduk awam Palestin tidak menjadi satu kesalahan."

Seorang lagi pendeta radikal, Yesrael Rozin, dipetik sebagai berkata undang-undang dalam Taurat membolehkan pembunuhan lelaki, kanak-kanak, wanita, orang tua, bayi dan haiwan ternakan musuh.

Pendeta Sholomo Elyaho pula menggariskan:
"Jika kita membunuh 100 daripada mereka tetapi mereka enggan menghentikan serangan roket, kita perlu membunuh 1,000; dan jika membunuh 1,000 pun mereka masih tidak berhenti, kita perlu membunuh 10,000 dan terus membunuh walaupun sudah mencecah sejuta orang tanpa mengira masa yang diambil untuk membunuh mereka." – Agensi

[sambungan ttg Yahudi/Jews...]

http://jejakanakpalestin.blogspot.com/2009/01/pendeta-yahudi-halalkan-bunuh-wanita.html


. .
~***~Taman Koperasi Bena, IJOK~***~

No comments:

~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~