QURAN dan TerJemahan ~ PerHatikan Pesanan Allah dlm KiTabNya ini

AL QURAN

Listen to Quran
~*~*~*Al-Quran OnLine

09 December, 2009

Qiamat ~ Pasti terjadi

Tulang Besi

Dari Abu Hurairah ra, dia berkata bahwa Rasulullah SAW bersabda,

مَا بَيِنَ النَّفْخَتُيْنِ أَرْبَعُوْنَ، قَالُوْا: (يَا أَبَا هُرَيْرَةَ) أَرْبَعُوْنَ يَوْمَا؟ قَالَ: أَبَيْتُ، قَالُوْا: أَرْبَعُوْنَ شَهْرًا؟ قَالَ: أَبَيْتَ، قَالُوْا: أَرْبَعُوْنَ سَنَةًَ؟ قَالَ: أَبَيْتُ: ثُمَّ يُنْزِلُ اللّهُ مِنَ السَّمَاءِ مَاءًَ فَيَنْبُتُوْنَ كَمَا يَنْبُتُ الْبَقْلُ، وَلَيْسَ مِنَ اْلإِنْسَانِ شَيْءٌُ إِلاَّ يَبْلَى إِلاَّ عَظْمًا وَاحِدًا وَهُوَ عَجْبُ الذَّنَبِ وَمِنْهُ يُرَكَّبُ الْخَلْقُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

“Jarak antara tiupan sangkakala empat puluh.” Mereka bertanya, “Wahai Abu Hurairah, (apakah) empat puluh hari?” Dia menjawab, “Saya tidak mau (menjawab sesuatu yang tidak saya ketahui).” Mereka bertanya, “(Apakah) empat puluh bulan?” Dia menjawab, “Saya tidak mau (menjawab sesuatu yang tidak saya ketahui).” Mereka bertanya, “(Apakah) empat puluh tahun?” Dia menjawab, “Saya tidak mau (menjawab sesuatu yang tidak saya ketahui).” Kemudian Allah menurukan hujan dari langit, maka mereka tumbuh sebagaimana tumbuhnya tanaman hijau. Tidak ada sesuatu pun dari tubuh manusia melainkan pasti hancur, kecuali satu tulang, yaitu "ajbu adz adz-dzanab". Dari ajbu dzanab ini manusia diciptakan kembali pada Hari Kiamat.” (HR, Bukhari Muslim)

Ajbu Dzanab adalah tulang halus yang terletak pada ujung punggung.

النَّفْخَتُيْنِ (dua tiupan) adalah hari ditiupnya sangkakala. Pertama kali ditiup, semua makhluk di langit dan bumi mati. Kemudian Allah menurunkan hujan dari langit, maka manusia pun ditumbuhkan. Kemudian ditiup sekali lagi, maka tiba-tiba mereka berdiri menunggu (perhitungan amal masing-masing)

Beberapa Saintis Jepun telah mengakui bahawa tulang hujung punggung (ajbu dzanab)adalah tulang yg paling keras, Tulang ini tidak akan hancur walau dilakukan apa sahaja,sama ada menggunakan asid yang kuat atau dihentam dengan benda keras, dibakar dengan api bersuhu tinggi, ataupun dengan terkena sinaran radioaktif sekalipun.

Bagaimana seorang manusia bernama Muhammad bin Abdullah ini,yang hidup dizaman teknologi belum berkembang beribu-ribu tahun lampau boleh memberikan fakta-fakta yang terbukti secara saintifik .

Hanya ada dua jawapan disini,
-Yang pertama Rasulullah s.a.w adalah seorang saintis yang genius yang ilmunya mendahuluizaman
-Yang kedua yang pastinya ialah manusia bernama Muhammad bin abdullah ini benar-benar seorang Rasul yang memperolehi maklumat ini dari Tuhan yang menciptakan manusia dan seluruh alam.

Allahuakbar,Allahuakbar,Allahuakbar...


Lading_Emas

No comments:

~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~