QURAN dan TerJemahan ~ PerHatikan Pesanan Allah dlm KiTabNya ini

AL QURAN

Listen to Quran
~*~*~*Al-Quran OnLine

09 November, 2009

T.K.R [Teknik Kembara Rawatan]

TKR BOLEH MENYELESAIKAN KECURIAN?

Pada minggu lepas seorang pelajar ting 1 mengadu kepada warden tentang kehilangan wang. Ustaz H telah meminta saya untuk melakukan Teknik Kembara&Rawat (TKR) bagi mencari duit yang hilang. Teknik tersebut pernah dicuba oleh beliau untuk mencari duit pelajar perempuan yang hilang. Alhamdulillah dengan izin Allah teknik tersebut berkesan. Ustaz H hanya ingin memberi pengalaman kepada saya memandangkan saya tidak pernah mencuba teknik ini dalam mana-mana rawatan yang dilakukan.

Sebelum berbuka puasa saya telah mencuba teknik ini kepada seorang sahabat ting 4 yang kehilangan Rm280. Saya mencubanya kepada pelajar ini dahulu kerana dia lebih dewasa dan tahu mengenai pembelajaran saya dengan Ustaz . Saya memulakan pencarian dengan menutup matanya dan membaca beberapa potong ayat suci Al-Quran. Kemudian saya menyuruhnya pergi ke asrama secara imaginasi. Dipendekkan cerita pelajar ini melihat S seorang sahaja di asrama sedang duduk di atas koridor. Sedangkan ketika itu semua pelajar masih ramai didalam asrama.

Kemudian saya menamatkan pencarian kerana waktu berbuka semakin hampir. Selepas berbuka saya melakukan semula teknik ini. Pada kali ini saya menyuruhnya membuat bentuk kurungan menggunakan jari tangan. Dia melihat wajah yang sama sebelum ini didalam kurungan menjelirkan lidah. Saya memberitahu Ustaz H apa yang dilihat. Ustaz H menyuruh kami berbincang dahulu dengan pelajar tersebut secara baik. Pelajar tersebut mengaku dan berjanji akan mengembalikan wang tersebut secepat mungkin.

Saya hanya berusaha sandaran hanya kepada Allah S.W.T. Wallahualam....

Lading_Emas

No comments:

~*~ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... ~*~